За результатами всеукраїнського соціологічного опитування, проведеного «Центром політичних наративів демократії», про партію Факел знають 5% українських виборців. Про це журналісти PoloNews дізналися на прес-конференції громадської організації де були оприлюднені соціологічне дослідження.

«Ми ставили питання – які партії ви знаєте і відповіді розподілились наступним чином: «Слуга народу» – 78% , «Європейська солідарність» – 75% 75, ВО «Батьківщина» – 70%, «Голос» – 50%, ВО “Свобода” – 33%, Об’єднання «Самопоміч» – 30%, «Опозиційний блок» – 30%, , «Сила людей» – 15%, ВО «Факел» – 2%,». Відповідаючи на питання, про які партії ви чули впродовж останніх півроку, результати стали такими: «Слуга народу» – 78%, «Європейська солідарність» – 75%, ВО «Батьківщина» – 70%, «Голос» – 65%, Об’єднання «Самопоміч» – 40%, ВО «Свобода» – 35%, «Опозиційний блок» – 35%, ВО «Факел» – 5%,».

Кандидат філософських наук, політичний експерт, представник партії «Факел» Євгеній Білоножко прогнозує явку на дочасних парламентських виборах на рівні 40%. За словами політолога, представника ГО «Центр політичних наративів демократії» та Української Галицької партії Павла Лодина опитування спрямоване на виявлення поінформованості українського суспільства щодо традиційних та нових політичних партій з метою встановлення рівня їх впізнаваності та з’ясування джерел, звідки виборці черпають інформацію про наявні політичні сили. «Наша вікова група – це молоді люди, що живуть в містах та користуються Інтернетом. Ці люди в основному чули про партії з новими назвами і звертають увагу найперше на цікаві та провокативні назви, це своєрідний «хайп». Ці люди не заглиблюються сильно у змісти, їх не цікавить ідеологія. Громадяни готові голосувати за партії, в яких є зірки, а не зміст і це власне ми прослідковуємо на «феномені Зеленського», тепер вже в парламентській доєднався «феномен Вакарчука», – зазначив Лодин. Серед джерел, з яких виборці отримують інформацію про партії – телебачення (50%) та Інтернет (40%). Лише 7% опитаних отримують інформацію із друкованих ЗМІ та ще 3% використовують інші джерела інформації. Крім того, серед опитаних 86% респондентів не ознайомлені з програмою партій та лише 14% знають про програмні ідеї чи ідеологію партій. Понад 55% респондентів заявили про намір брати участь у виборах, понад 30% – не планують та ще трохи менше 10% ще не визначилися. Загалом, представник партії «Факел» Євгеній Білоножко прогнозує явку на дочасних парламентських виборах на рівні 40%. «Ми прогнозуємо, що якраз молодь може бути більш апатичною, ніж очікувалось це навесні (під час президентських виборів). Це безумовно позначиться на результатах їхніх вподобань і пронози, як існують зараз скоригуються», – додав він. «Чим більш «хайпово», чим більш дивніше, чим більш провокативніша назва партії – тим більша ймовірність того, що про цю партію з’являться дописи в Інтернеті – тим більш впізнаванішою вона буде… На жаль, апеляція до якихось змістів, ідеологічних настанов, пропозицій змін може достукатися тільки до людей старшого віку, які асоціюють політиків з тими, хто має покращити їхнє життя вже сьогодні», – зауважив Білоножко

Політолог-міжнародник, доктор політичних наук, Сергій Федуняк зазначив, що означені тенденції є характерними також для західних країн, але розвинуті демократії мають міцні інституційні механізму і позасистемні партії чи лідери не порушують керованість у самій державі.

Опитування проводилося з 1 червня по 1 липня 2019 року серед однієї тисячі респондентів в усіх регіонах України, крім тимчасово окупованих територій, віком від 18 до 45 років. Вибірка репрезентативна за віком статтю, регіонами. Метод проведення опитування – особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Похибка репрезентативності дослідження: не більше 2%.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here