Inline pictures
Polska 10:04
Україна 11:04

Робота в Польщі у 2017: що чекає українців ?

robota-v-polshchi-u-2017-shcho-chekae-ukrajintsiv-6608_XL.jpg

У Польщі з 1 жовтня 2016 року вводять нові правила працевлаштування для іноземців. Це ініціатива Міністерства сім’ї, праці та соціальної політики Республіки Польща.

Таке рішення спричинене директивою ЄС щодо підвищення рівня безпеки в межах союзу та врегулювання кількості трудових мігрантів і прозорості їхнього працевлаштування, а також зменшення рівня безробіття серед громадян ЄС. Планований законопроект викликав неабиякий резонанс як серед роботодавців, так і серед українських працівників, але поки залишає більше запитань, аніж відповідей. Зараз законопроект на стадії розгляду і затвердження комісією. У разі його прийняття, більшість положень, зокрема зміни в працевлаштуванні іноземців на сезонну чи короткотермінову роботу,  вступлять в дію з січня 2017 року.

Ми склали список запитань, які найчастіше виникають в українців стосовно нового проекту закону про працевлаштування іноземців в Польщі і готові надати вам максимально зрозумілі та точні  відповіді, опираючись на текст законопроекту.

Як зараз виглядає процедура працевлаштування в Польщі? Чи діятиме надалі запрошення від роботодавця на роботу до Польщі?

Положення, що регулюють роботу іноземців в Польщі на даний момент, основані на польському законі від 20 квітня 2004 року про сприяння зайнятості та установах ринку праці. Ми вже розповідати вам про види робочих віз до Польщі , на підставі яких, відповідно до цього закону, можна було легально працювати в Польщі. Щоб отримати робочу візу в Польщу, достатньо було мати запрошення від потенційного роботодавця.

Громадяни шести європейських країн, а саме Вірменії, Грузії, України, Білорусії, Молдови та Росії, могли короткотерміново (максимум на 6 місяців на рік) працевлаштовуватись в Польщі за спрощеною процедурою. Для цього роботодавець всього лиш повинен був зареєструвати свій намір взяти на роботу іноземця (oświadczenia o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowі) у повітовому управлінні праці (процедура безкоштовна) та надати працівнику запрошення на роботу в Польщу.  Згідно нових поправок до закону про працевлаштування, запрошення від роботодавця з 1 січня 2017 року не діятиме (не буде підставою для офіційного працевлаштування в Польщі) і не видаватиметься.

Чому відмінили запрошення на роботу в Польщу?

Протягом 2015 року таких зареєстрованих польськими роботодавцями заяв-освядчень про намір надати роботу іноземцю було 782 000. Отож, стільки ж іноземців мали поповнити лави працівників Польщі в сферах сільського господарства, обслуговування, легкої промисловості, будівництва, торгівлі та ін. Реально ж працювали за ними не більше 500 000 осіб. А це означає, що ще близько 300 000 людей таки знайшли можливість обійти закон. Самі польські роботодавці почали продавати запрошення на роботу в Польщі іноземцям, яким просто потрібна була віза, не збираючись їх працевлаштовувати.

ільшість з них потім просто використали польську робочу візу як можливість виїхати в інші країни Євросоюзу і працювати там (хоча й нелегально, адже польська робоча віза дає право тільки перебувати, але не працювати на теренах Євросоюзу). Були й інші махінацій. Деякі підпільні польські організації обіцяли іноземцям, зокрема українцям, реальні пропозиції роботи і просили пристойну оплату лише за виготовлення запрошення на роботу в Польщу (яке, як вже вказувалось, є безкоштовним), а коли люди приїжджали у домовлене місце на роботу, ті просто не з’являлись,  залишаючи іноземців ні з чим.

Як зміниться процедура отримання дозволу на роботу в Польщі?

До нового проекту закону про працевлаштування іноземців, запрошення від воєводи потрібно було лише для виготовлення польської національної візи,  що дозволяла працювати іноземцям (українцям) в Польщі більше, аніж 180 днів на рік. З прийняттям змін до закону, усі іноземці, що їхатимуть в Польщу на сезонну чи короткотермінову роботу, в обов’язковому порядку повинні будуть отримати дозвіл на роботу. Введуть два типи таких дозволів: дозвіл на сезонну роботу в Польщі (дає право працювати на території Польщі протягом 8 місяців) та дозвіл на короткотермінову роботу в Польщі (дає право працювати на території Польщі протягом 6 місяців).

Дозвіл надаватиметься після звернення роботодавця і перевірки усіх наданих даних про фірму і працівника, та інших нюансів, мова про які піде далі. Процедура отримання дозволу на прийом на роботу іноземця для польських роботодавців стане більш складною, формальною і вимагатиме більше часу і зусиль, а також матеріальних засобів. Щоправда, в Міністерстві сім’ї, праці та соціальної політики Республіки Польща, чиїм проектом власне і є поправки до закону про працевлаштування, обіцяють деяке спрощення процедури для роботодавців, що вже хоча б один раз  законно наймали того ж працівника. 

Хто зможе їхати на сезонну роботу до Польщі?

У новому законопроекті прописані права іноземців, що планують стати сезонними працівниками в Польщі, а також умови їх в’їзду на територію Польщі і перебування там. На сезонну роботу до Польщі зможуть їхати усі бажаючі,  а не так, як є на даний час, коли ще діє система освядчень і виробляти робочу візу до Польщі та працювати на сезонних роботах в Польщі можуть тільки громадяни шести країн: Вірменії, Грузії, України, Білорусії, Молдови та Росії. Так як кількість працівників, необхідних для виконання сезонних робіт в Польщі, різко зростає у певні пори року (здебільшого весна-літо), то полякам і надалі буде дозволено брати на роботу іноземців, проте тільки в тому випадку, якщо в наслідок моніторингу стану зайнятості буде доведено, що жоден поляк на таку посаду не претендує чи не погоджується.

У разі отримання дозволу, працювати в Польщі іноземці зможуть протягом 8 місяців на рік у трьох чітко окреслених сферах – садівництво, сільське господарство та туризм. Таке обмеження допоможе звузити діапазон використання дозволів на сезонну роботу. А швидкому розгляду заявок і адміністративному розвантаженню сприятиме те, що дозволи на сезонну роботу в Польщі видаватимуться старостою. Дані поправки до закону стосуватимуться тільки тих іноземців (українців), котрі перебувають за межами Польщі, процедуру дозволів на роботу для іноземців, що перебувають в Польщі, обіцяють зробити більш гнучкою.

Які роботи вважатимуться короткотерміновими і хто зможе їх виконувати?

Короткотерміновими вважатимуться усі види робіт, що не підпадають під категорію сезонних, тобто не стосуватимуться сільського господарства, вирощування рослин та туризму та певних інших сфер, прописаних у поправках до закону. Дозвіл на таку короткотермінову працю (zezwolenie na pracę krótkoterminową) в Польщі можна отримати на 6 місяців. Важливий нюанс: клопотати про такий дозвіл зможуть тільки ті роботодавці, фірма яких до цього моменту існує вже протягом 12 місяців. Дозволи на короткотермінову роботу в Польщі надаватимуться лише росіянам, українцям, білорусам, вірменам, грузинам та молдаванам –  громадянам країн, що в даний час використовують систему заяв-освядчень. Працювати за таким дозволом можна буде як у фізичних, так і в юридичних осіб.

Запрошення на роботу (дозвіл на працю) від воєводи: що воно дає?

Окрім запланованих нововведень, що даватимуть право працювати іноземцю в Польщі (дозвіл на сезонні роботи та дозвіл на короткотермінові роботи), таке право матимуть і ті іноземці (українці), що отримають дозвіл на працю в Польщі від воєводи. Такий дозвіл надає можливість легально працювати в Польщі терміном до трьох років. Більші права мають хіба власники карт побиту.

Як виглядатиме процедура видання дозволів на роботу в Польщі?

Перед тим, як запросити на роботу іноземця (українця), необхідно буде протестувати польський ринок праці, щоб переконатись, що ніхто з громадян Польщі не хоче працювати на тій чи іншій посаді, яку роботодавець має надати іноземцю. Якщо всі умови отримання дозволу будуть виконані, подання буде внесено до реєстру, доступ до якого матимуть також консули. Електронна реєстрація заяв на отримання дозволів на роботу для іноземців дозволить консулам при видач віз до Польщі без посередників оцінювати ситуацію та перевіряти те чи інше подання.

Це повинно вберегти від фальсифікацій  реєстрованих заяв. Іноземець, який буде поінформований роботодавцем про реєстрацію подання (договору) і про вписані там умови, на цій підставі буде клопотати про отримання робочої візи до Польщі, а вже по приїзді, коли іноземець зустрінеться з роботодавцем, староста видасть офіційний дозвіл на легальну роботу в Польщі.

Таким чином, доступною владі буде інформація про те, як багато іноземців насправді працюватиме на роботодавця і чи було використано дозвіл на роботу в Польщі за призначенням. Спеціальні виконавчі органи будуть перевіряти умови перебування та праці іноземців. Місце, де проживатиме іноземець (українець), який працюватиме в Польщі, має відповідати національним стандартам, а в разі переїзду чи зміни місця проживання, про це слід повідомити компетентний орган.

Які правила працевлаштування в Польщі і надання дозволів на роботу в Польщі будуть змінені?

Окрім всього вищесказаного, поправки до закону передбачають також випадки, коли в праві отримання дозволу на роботу в Польщі може бути відмовлено, а саме у випадках, коли подана заява на отримання дозволу на роботу в Польщі для іноземця (українця) не має нічого спільного із бажанням роботодавця реально працевлаштувати його, або є підозра, що працівник бажає використати дозвіл в інших цілях, аніж праця на вказаного роботодавця.

Планується запровадити також оплату за реєстрацію заяви про отримання дозволу на працевлаштування іноземця. Коштуватиме це польському роботодавцю 30 злотих.

Не може не тішити обов’язок зрівняти заробітні плати іноземців (українців) та громадян Польщі за виконання аналогічної роботи, а також окреслення мінімальної заробітної плати для іноземця у випадках, коли фактичну оплату праці складно вирахувати.

Є певні зміни і у процедурі укладення договору з іноземцем: укладається він в письмовій формі, а перед тим, як буде підписаним, роботодавець повинен надати іноземцю копію цього договору на зрозумілій для потенційного працівника мові. Робиться це, здебільшого, щоб захистити іноземця від шахрайства.

Які нові права та обов’язки отримає іноземець (українець) в зв’язку з новими правилами працевлаштування в Польщі з жовтня 2016 року?

Іноземець (українець) матиме право щонайменше один раз продовжити термін дії дозволу на сезонну роботу в Польщі і один раз змінити роботодавця не полишаючи територію Польщі, якщо це буде в межах дозволеного періоду (8 місяців).

Якщо іноземець повторно захоче поїхати на сезонну роботу в Польщу до роботодавця, в якого вже працював, хоча б один раз в період останніх п’яти років, то цей роботодавець знову реєструє договір, але на його підставі іноземець (українець) зможе подавати документи на робочу візу в Польщі протягом року, коли це відбуватиметься, і двох наступних. І в такому випадку старості вже не потрібно надавати дані з ринку праці, які би підтверджували  нестачу польських працівників для виконання пропонованої іноземцю роботи.

Подаючи документи на візу в Польщу, іноземець повинен буде довести, що матиме там де жити: це може бути договір з роботодавцем стосовно забезпечення житлом, договір оренди, або заява про намір знімати житло і наявність достатньої суми коштів для цього.

Іноземці (українці) зможуть претендувати на оплату праці, рівноцінну з громадянами Польщі, в разі виконання такої ж роботи.

Коли очікувати впровадження нових правил працевлаштування в Польщі?

Перших результатів законопроекту (в разі його ухвалення) і  початку впровадження нових правил працевлаштування в Польщі слід очікувати вже з 1 жовтня 2016 року, проте найбільш важливі та суперечливі його пункти, а саме правила про процедуру оформлення працівників та отримання дозволів на сезонні і короткотермінові роботи в Польщі, а також пункт про оплату праці для іноземців на рівні з громадянами Польщі, повинні ввійти в дію з 1 січня 2017 року.

Які мінуси нових правил працевлаштування в Польщі?

Про мінуси, як і плюси нових правил працевлаштування в Польщі до їх прийняття говорити ще рано. Однозначною перевагою для українців стане можливість тривалішого перебування і праці на теренах Польщі. Але аналізуючи те, що поляки,  в очікуванні кращих зарплат,  виїжджають працювати закордон, а українці виробляють робочі візи в Польщу і заповнюють їх місця, і цей процес є досить вигідним для обох сторін, то така зміна правил значно ускладнить процес надання роботи іноземцю (українцю) в Польщі. З прийняттям нового закону зміни можуть позначитись негативно не лише на українцях, бажаючих підзаробити, а й на польських роботодавцях. Тому сприймається проект змін до закону про працевлаштування неоднозначно, особливо насторожує процедура отримання дозволів на роботу в Польщу, зокрема сезонну, де постійний потік кадрів і не вистачає робочих рук. Польські роботодавці називають її абсолютно негнучкою, такою, яка невиправдано ускладнюватиме набір працівників.

Ми ретельно слідкуємо за ходом введення нових правил працевлаштування в Польщі, та одразу ж надаватимемо вам інформацію з офіційних першоджерел про будь-які зміни, що стосуються резонансного законопроекту. Стежте за нашими публікаціями, і ви першими отримаєте найбільш достовірну інформацію стосовно змін до закону про працевлаштування в Польщі з жовтня 2016 року.

Законопроект про нові правила працевлаштування в Польщі зараз знаходить на розгляді у Комітету Ради Міністрів Польщі, а ознайомитись із повним текстом поправок до польського закону “Про сприяння зайнятості та установ ринку праці” можна за посиланням

джерело vsetutpl.com

W Polsce 1 października 2016 roku zostaną wprowadzone nowe zasady zatrudnienia dla cudzoziemców.

Jest to inicjatywa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Rzeczypospolitej Polskiej. Takie rozwiązanie spowodowane jest dyrektywą Unii Europejskiej, dotyczącą podniesienia poziomu bezpieczeństwa w ramach Unii oraz uregulowania ilości migrantów zarobkowych i przejrzystości ich zatrudnienia, a także zmniejszenia poziomu bezrobocia wśród obywateli UE, informje portal vsetutpl.com.

Projekt ustawy wywołał duży oddźwięk zarówno wśród pracodawców, jak i wśród ukraińskich pracowników, ale póki co pozostawia więcej pytań niż odpowiedzi. Obecnie projekt ustawy znajduje się na etapie rozpatrywania i zatwierdzania przez komisję. W przypadku jego przyjęcia większość postanowień, w szczególności zmiany w zakresie zatrudnienia cudzoziemców do pracy sezonowej lub  krótkoterminowej, zacznie obowiązywać od stycznia 2017 roku.

Jak wobec tego wygląda obecnie procedura zatrudnienia w Polsce i czy w przyszłości będzie obowiązywać zaproszenie od pracodawcy do pracy w Polsce?

Postanowienia regulujące dziś pracę cudzoziemców w Polsce opierają się na polskiej ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 roku.

Obywatele sześciu krajów europejskich, a mianowicie Armenii, Gruzji, Ukrainy, Białorusi, Mołdawii i Rosji, mogą zatrudnić się w Polsce na krótki termin (maksymalnie do 6 miesięcy w roku) według uproszczonej procedury.

W tym celu pracodawca musi tylko zarejestrować swój zamiar zatrudnienia cudzoziemca (oświadczenie o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowi) w powiatowym urzędzie pracy (procedura jest bezpłatna) i dostarczyć pracownikowi zaproszenie do pracy w Polsce. Zgodnie z nowymi zmianami do ustawy o zatrudnieniu zaproszenie od pracodawcy od 1 stycznia 2017 roku nie będzie obowiązywać (nie będzie podstawą oficjalnego zatrudnienia w Polsce) i nie będzie wydawane.

W 2015 roku polscy pracodawcy zarejestrowali 782 000 oświadczeń o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowi. Wobec tego, właśnie tylu cudzoziemców miało zasilić szeregi pracowników z Polski w sferze rolnictwa, usług, przemysłu, budownictwa, handlu i innych.

W rzeczywistości na ich podstawie pracowało nie więcej niż 500 000 osób. Oznacza to, że około 300 000 jednak znalazło możliwość obejścia prawa. Sami polscy pracodawcy zaczęli sprzedawać zaproszenia do pracy w Polsce cudzoziemcom, którym po prostu potrzebna była wiza, nie zamierzając ich zatrudniać.

Większość z nich następnie po prostu wykorzystała polską wizę jako możliwość, by wyjechać do innych krajów Unii Europejskiej i tam pracować (choć nielegalnie, ponieważ polska wiza uprawnia tylko do przebywania, ale nie do pracy na terenie Unii Europejskiej).

Pojawiły się także inne machinacje. Niektóre nielegalne polskie organizacje obiecywały cudzoziemcom, w szczególności Ukraińcom, prawdziwe oferty pracy i prosiły o przyzwoitą zapłatę za przygotowanie zaproszenia do pracy w Polsce (które, jak już wspomniano, jest bezpłatne), a kiedy ludzie przyjeżdżali do pracy na umówione miejsce, po prostu się nie pojawiali, pozostawiając cudzoziemców z niczym.

Jak zmieni się procedura uzyskania pozwolenia na pracę w Polsce?

Wraz z przyjęciem zmian do ustawy wszyscy cudzoziemcy, którzy będą jechać do Polski do pracy sezonowej lub krótkoterminowej, obowiązkowo będą musieli uzyskać zezwolenie na pracę. Zostaną wprowadzone dwa rodzaje takich zezwoleń: pozwolenie na pracę sezonową w Polsce (daje prawo do pracy na terenie Polski przez 8 miesięcy) i pozwolenie na pracę krótkoterminową w Polsce (daje prawo do pracy na terenie Polski przez 6 miesięcy).

Procedura uzyskania zezwolenia na zatrudnienie cudzoziemca stanie się dla polskich pracodawców bardziej skomplikowana i sformalizowana oraz będzie wymagać więcej czasu i wysiłku, a także środków materialnych.

Co prawda, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Rzeczypospolitej Polskiej, będące w rzeczywistości autorem projektu poprawek, obiecuje pewne uproszczenie procedury dla pracodawców, którzy już przynajmniej raz legalnie zatrudniali danego pracownika.

Kto może jechać do pracy sezonowej w Polsce?

W nowym projekcie ustawy opisano prawa cudzoziemców, którzy chcą być pracownikami sezonowymi w Polsce, a także warunki ich wjazdu na terytorium Polski i pobytu tam.

Do pracy sezonowej w Polsce mogą jechać wszyscy chętni. Ponieważ ilość pracowników potrzebnych do wykonania prac sezonowych w Polsce gwałtownie wzrasta w określonych porach roku (głównie wiosna-lato), Polacy także w przyszłości będą mogli zatrudniać cudzoziemców, jednak tylko w przypadku, jeśli zostanie udowodnione, że żaden Polak nie pretenduje na takie stanowisko lub nie wyraża zgody na taką pracę.

W przypadku uzyskania zezwolenia cudzoziemcy będą mogli pracować w Polsce przez 8 miesięcy w roku w trzech wyraźnie zdefiniowanych sferach – ogrodnictwo, rolnictwo i turystyka.

Takie ograniczenie pomoże zawęzić zakres wykorzystania zezwoleń na pracę sezonową. Natomiast szybkiemu rozpatrzeniu wniosków i rozładunkowi administracyjnemu będzie sprzyjać fakt, że pozwolenia na pracę sezonową w Polsce będą wydawane przez starostę.

Te poprawki do ustawy będą dotyczyć tylko tych cudzoziemców, którzy przebywają poza granicami Polski. Obiecuje się, że procedura wydawania zezwoleń na pracę dla cudzoziemców przebywających w Polsce będzie bardziej elastyczna.

Jaka praca będzie uważana za krótkoterminową i kto będzie mógł ją wykonywać?

Za krótkoterminowe będą uważane wszystkie rodzaje prac, które nie podpadają pod kategorię sezonowych, czyli nie będą dotyczyć rolnictwa, uprawy roślin i turystyki. Zgodę na taką krótkoterminową pracę (zezwolenie na pracę krótkoterminową) można uzyskać w Polsce na okres 6 miesięcy. Ważne zastrzeżenie: o takie pozwolenie mogą ubiegać się tylko ci pracodawcy, których firma w danym momencie istnieje już od 12 miesięcy.

Zezwolenia na pracę krótkoterminową w Polsce będą dostępne tylko dla Rosjan, Ukraińców, Białorusinów, Armeńczyków, Gruzinów i Mołdawian, a na podstawie takiego zezwolenia będą mogły pracować zarówno osoby fizyczne, jak i prawne.

Zaproszenie do pracy (zezwolenie na pracę) od wojewody: co to daje?

Oprócz planowanych innowacji, które będą dawać cudzoziemcowi prawo do pracy w Polsce (pozwolenia na prace sezonowe i pozwolenia na prace krótkoterminowe), takie prawo będą mieli także ci cudzoziemcy (Ukraińcy), którzy uzyskają pozwolenie na pracę w Polsce od wojewody. Takie uprawnienie daje możliwość legalnej pracy w Polsce przez okres do trzech lat. Większe prawa mają tylko właściciele kart stałego pobytu.

Jak będzie wyglądać procedura wydawania zezwoleń na pracę w Polsce?

Przed zaproszeniem Ukraińca do pracy trzeba będzie przetestować polski rynek pracy, by upewnić się, że żaden z obywateli Polski nie chce pracować na stanowisku, które ma zapewnić pracodawca. Jeśli wszystkie warunki uzyskania uprawnienia zostaną spełnione, podanie zostanie wniesione do rejestru, do którego dostęp będą mieć także konsulowie. Elektroniczna rejestracja wniosków o uzyskanie zezwoleń na pracę dla cudzoziemców pozwoli konsulom oceniać sytuację i sprawdzać dane podanie podczas wydawania wiz do Polski bez udziału pośredników.

Powinno to uchronić przed fałszowaniem rejestrowanych oświadczeń. Cudzoziemiec, który zostanie poinformowany przez pracodawcę o rejestracji oświadczenia (umowy) i zapisanych tam warunkach, będzie ubiegać się na tej podstawie o uzyskanie wizy do Polski, a już po przyjeździe, gdy cudzoziemiec spotka się z pracodawcą, starosta wyda oficjalne pozwolenie na legalną pracę w Polsce.

W ten sposób informacja o tym, jak wielu cudzoziemców faktycznie będzie pracować dla pracodawcy i czy pozwolenie na pracę w Polsce wykorzystano zgodnie z przeznaczeniem, będzie dostępna dla władzy. Specjalne organy wykonawcze będą sprawdzać warunki pobytu i pracy cudzoziemców.

Miejsce, w którym będzie mieszkać pracujący w Polsce cudzoziemiec (Ukrainiec), musi odpowiadać normom krajowym, a w przypadku przeprowadzki lub zmiany miejsca zamieszkania należy powiadomić o tym właściwy organ.

Komu będzie się odmawiać?

Poprawki do ustawy przewidują również sytuacje, gdy można odmówić prawa do uzyskania zezwolenia na pracę w Polsce. Dotyczy to przypadków, gdy złożony wniosek o wydanie zezwolenia na pracę w Polsce dla cudzoziemca (Ukraińca) nie ma nic wspólnego z chęcią pracodawcy, by rzeczywiście go zatrudnić lub gdy istnieje podejrzenie, że pracownik chce wykorzystać pozwolenie do innych celów niż praca dla określonego pracodawcy.

Planuje się również wprowadzenie opłaty za rejestrację wniosku o uzyskanie zezwolenia na zatrudnienie cudzoziemca. Będzie to kosztować polskiego pracodawcę 30 zł.

Wynagrodzenie i prawa

Nie może nie cieszyć obowiązek wyrównania płac dla cudzoziemców (Ukraińców) i obywateli Polski za wykonywanie analogicznej pracy, a także określenie minimalnego wynagrodzenia dla cudzoziemca w przypadku, gdy rzeczywiste wynagrodzenie trudno jest obliczyć.

Pewne zmiany wprowadzono także w procedurze zawarcia umowy z cudzoziemcem: układa się ją w formie pisemnej, a przed jej podpisaniem pracodawca musi przekazać cudzoziemcowi kopię tej umowy, napisaną w zrozumiałym dla potencjalnego pracownika języku. Robi się tak głównie w celu ochrony cudzoziemca przed oszustwami.

Cudzoziemiec (Ukrainiec) będzie miał prawo do jednokrotnego przedłużenia terminu ważności pozwolenia na pracę sezonową w Polsce oraz jednokrotnej zmiany pracodawcy bez opuszczania terytorium Polski, jeśli będzie się to mieścić w granicach dozwolonego okresu (8 miesięcy).

Jeśli cudzoziemiec ponownie będzie chciał pojechać do pracy sezonowej w Polsce do pracodawcy, u którego pracował już co najmniej raz w ciągu ostatnich pięciu lat, to pracodawca ten ponownie rejestruje umowę, ale na jej podstawie cudzoziemiec będzie mógł ubiegać się o wizę pracowniczą do Polski przez rok, kiedy będzie trwać procedura oraz przez dwa następne lata.

W takim przypadku starosta nie musi już sprawdzać danych z rynku pracy, które potwierdzałyby brak polskich pracowników, chętnych do wykonywania oferowanej cudzoziemcowi pracy.

Ubiegając się o wizę do Polski, cudzoziemiec musi udowodnić, że będzie miał tam gdzie mieszkać: można przedstawić umowę z pracodawcą o zapewnieniu mieszkania, umowę najmu lub oświadczenie o zamiarze wynajęcia mieszkania i dostępności wystarczającej na to ilości środków.

Kiedy zmiany mogą wejść w życie?

Pierwszych skutków projektu ustawy w przypadku jego przyjęcia należy się spodziewać już 1 października 2016 roku, jednak w rzeczywistości procedura rejestracji pracowników i uzyskania zezwoleń na pracę sezonową i krótkoterminową w Polsce, a także zasada o wynagrodzeniu dla cudzoziemców na poziomie równym z obywatelami Polski mają wejść w życie 1 stycznia 2017 roku.

Plusy i minusy

Jednoznaczną zaletą będzie dla Ukraińców możliwość dłuższego pobytu i pracy na terytorium Polski. Ten projekt ustawy jest jednak postrzegany niejednoznacznie. Szczególnie niepokojąca jest procedura uzyskania pozwolenia na pracę w Polsce, w szczególności na pracę sezonową, gdzie panuje stały przepływ personelu i brakuje rąk do pracy. Polscy pracodawcy nazywają jako taką, która niepotrzebnie komplikuje proces rekrutacji pracowników.

Projekt ustawy o nowych zasadach zatrudnienia w Polsce jest teraz rozpatrywany przez Komitet Rady Ministrów Polski

Tłumaczenia wschodnik.pl 

 

Pogoda / Погода

Warszawa Варшава   
Krakow / Краків
Gdansk / Гданськ
Poznan / Познань
Lodz / Лодзь
Київ / Kijow
Львів / Lwow
Харків / Charkow
Одеса / Odesa
Донецьк / Donieck


CZYTAJ NAS W WYGODNYM FORMACIE

ЧИТАЙТЕ НАС В ЗРУЧНОМУ ФОРМАТІ